Μα, πόσα Pilates υπάρχουν;

Μα, πόσα Pilates υπάρχουν;

Εντάξει, το Pilates είναι ένα και μοναδικό. Μάλιστα, η μέθοδος-φαινόμενο των τελευταίων 10 χρόνων, που κέρδισε εκατομμύρια οπαδούς σε όλη τη Γη, δεν έχει χάσει την αίγλη της. Φυσικό επακόλουθο, λοιπόν, να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για μια σειρά από συστήματα γυμναστικής, που διεκδικούν μερίδιο από τη δόξα της.

Pilates: Το original
Η αυθεντική μέθοδος στοχεύει στον έλεγχο των μυών που αποτελούν τον λεγόμενο πυρήνα, δίνοντας έμφαση στη σωστή αναπνοή. Οι ασκήσεις γίνονται σε στρώμα είτε με το βάρος του σώματος είτε με ειδικά όργανα (π.χ. μπάλες, λάστιχα, foam rollers), αλλά και σε μηχανήματα (π.χ. Reformer, Cadillac, barrels κ.ά.). 
Κέρδος: Οι μύες επιμηκύνονται και έτσι ελευθερώνονται οι αρθρώσεις, τα άκρα και η σπονδυλική στήλη, 
ενώ το σώμα φαίνεται πιο αδύνατο. Η αντοχή, η ελαστικότητα και ο συντονισμός βελτιώνονται και ο οργανισμός εξοικονομεί ενέργεια χάρη στη σωστή αναπνοή. Παράλληλα, αποκτάτε καλύτερη αντίληψη του σώματός σας και μαθαίνετε πώς πρέπει να το στηρίζετε.
Ιδανικό για: Όλους, ιδιαίτερα όσους έχουν κάποια ευπάθεια στη σπονδυλική στήλη. Μάλιστα, είναι από τα είδη άσκησης που συνιστούν οι γιατροί, καθώς γυμνάζει αποτελεσματικά χωρίς να τραυματίζει. Όσοι, λοιπόν, θέλετε την αυθεντική εμπειρία Pilates, μην ψάξετε παραπέρα. 
Ένα βήμα μετά: Σήμερα στα όργανα που χρησιμοποιούνται στο στρώμα έχει περιληφθεί και το stick (λεπτή ράβδος).

Aerial Pilates: Όλα στο αέρα
Ήταν θέμα χρόνου το πότε τα πλεονεκτήματα του Pilates θα συνδυάζονταν με την αιώρηση. Έτσι, οι ασκήσεις Pilates εκτελούνται είτε μόνες τους είτε σε συνδυασμό με ακροβατικές κινήσεις με τη βοήθεια ειδικού ελαστικού πανιού, που κρέμεται από το ταβάνι. 
Κέρδος: Χαρίζει μυϊκή ενδυνάμωση και βοηθάει στη βελτίωση της στάσης του σώματος. Επίσης, χάρη στην «έλλειψη βαρύτητας», επιτυγχάνεται διάταση των μυών και αποσυμπιέζεται η σπονδυλική στήλη.
Ιδανικό για: Όσους λατρεύουν το ύψος και την αίσθηση ελευθερίας και θέλουν να τα ενσωματώσουν στο ασκησιολόγιο του Pilates.
Ακατάλληλο για: Όσους έχουν υπέρταση ή γλαύκωμα, εγκύους και πρόσφατα χειρουργημένους.

Yogalates: Ήρεμες δυνάμεις

Πρόκειται για μία μείξη της γιόγκα και του Pilates. Δίνεται και εδώ βάρος στη σωστή αναπνοή και στην ενδυνάμωση του κορμού, ενώ χρησιμοποιούνται και τα όργανα αντίστασης του Pilates. Βέβαια, ο κάθε εκπαιδευτής μπορεί να δίνει έμφαση άλλοτε στη γιόγκα και άλλοτε στο Pilates. 
Κέρδος: Θα βελτιώσετε τη στάση του σώματός σας, θα μάθετε να αναπνέετε σωστά και θα έρθετε σε επαφή με τον διαλογισμό. Το Yogalates θα σας γυμνάσει, χωρίς να σας δώσει όγκο, εστιάζοντας κυρίως στους μυς στήριξης (δηλαδή τον κορμό, τα ισχία και τους ώμους). Φυσικά, βελτιώνει τη συνολική δύναμη, την ευλυγισία και την ισορροπία σας.
Ιδανικό για: Όσους αγαπούν και τα δύο είδη άσκησης, αλλά δεν έχουν χρόνο να εξασκήσουν το καθένα χωριστά. Επίσης, αποτελεί εξαιρετική επιλογή για όσους επιθυμούν να βελτιώσουν τη γράμμωση του σώματός τους και ταυτόχρονα να εκτονωθούν από το στρες και να χαλαρώσουν.
Ακατάλληλο για: Όσους επιθυμούν πιο στοχευμένα προγράμματα γυμναστικής.

Aqua Pilates: Δροσιά στο νερό
Ναι, καλά το καταλάβατε… εδώ το Pilates δίνει ραντεβού με το νερό σε μια πισίνα. Η ευθυγράμμιση του κορμού, η ρυθμική αναπνοή, ο έλεγχος του σώματος και η ακρίβεια των κινήσεων είναι απαραίτητα συστατικά για να εκτελέσετε με επιτυχία το πρόγραμμα. Και στην περίπτωση αυτή ο βασικός εξοπλισμός του Pilates μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα. Μάλιστα, δεν χρειάζεται να είστε… δελφίνι, ούτε να κάνετε μακροβούτια, γιατί οι ασκήσεις εκτελούνται κυρίως στα τοιχώματα της πισίνας και στα ρηχά, ενώ υπάρχει εξοπλισμός (π.χ. «μακαρόνια» από αφρολέξ) για όσους χρειάζονται βοήθεια.
Κέρδος: Χάρη στο Pilates, ενδυναμώνεται ο κορμός σας (κοιλιακοί, μέση, πλάτη), ενώ χάρη στο νερό είστε αναγκασμένοι να κρατάτε ενεργοποιημένες τις συγκεκριμένες μυϊκές ομάδες σε όλη τη διάρκεια του μαθήματος. Φυσικά, το πρόγραμμα αυτό συμβάλλει και στη βελτίωση της ελαστικότητας των μυών και της κινητικότητας των αρθρώσεων.
Ιδανικό για: Όλους, ιδιαίτερα άτομα με τραυματισμούς και μυοσκελετικά προβλήματα. Επίσης, αποτελεί εξαιρετική άσκηση για άτομα με  παραπανίσια κιλά, καθώς και για ασκούμενους μεγαλύτερης ηλικίας.
Ακατάλληλο για: Όσους έχουν κάποια αλλεργία στο χλώριο της πισίνας. l

Piloxing: Μια νότα έντασης
Είναι ο πιο δυναμικός συνδυασμός, αφού παντρεύει τις ασκήσεις ενδυνάμωσης, τόνωσης και ευλυγισίας του Pilates με τη δύναμη και την ταχύτητα του tae bo. Μάλιστα, στο μάθημα χρησιμοποιούνται και ειδικά γάντια, που διαθέτουν ενσωματωμένα βαράκια.
Κέρδος: Προσφέρει μυϊκή τόνωση σε όλο το σώμα (χέρια, πόδια, κοιλιά) και χαρίζει σωστή στάση σώματος. Σας βοηθάει να απαλλαγείτε από την ένταση της ημέρας, να χάσετε βάρος, να αυξήσετε την αντοχή σας, ενώ παράλληλα τονώνει το καρδιοαναπνευστικό σας σύστημα και σας χαρίζει ένα ευλύγιστο, λεπτό κορμί.
Ιδανικό για: Όσους λατρεύουν τα μαχητικά σπορ, αλλά ταυτόχρονα θέλουν τα οφέλη του Pilates για ένα πιο ισορροπημένο πρόγραμμα. 
Ακατάλληλο για: Το πρόγραμμα θεωρείται εξαντλητικό, γι’ αυτό δεν ενδείκνυται για άτομα με πολλά παραπανίσια κιλά.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΝ {CR}κ. ΑΡΤΕΜΗ ΤΖΑΒΕΛΛΑ, γυμνάστρια, και την {CR}κ. ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗ, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής.

Πηγή: vita.gr

Αφήστε το σχόλιο σας