Και η διάθεση έχει τη γυμναστική της

Και η διάθεση έχει τη γυμναστική της

Σε τι κατάσταση βρίσκεστε; Μήπως τσακωθήκατε με τον σύντροφό σας; Νιώθετε πιεσμένοι στη δουλειά; Ή μήπως δεν αντέχετε άλλο αυτόν τον πόνο στη μέση, που κάνει δύσκολη την καθημερινότητά σας; Μην ψάχνετε άλλο για μαγικές συνταγές, θαυματουργά χάπια και ευφάνταστους τρόπους για να διαχειριστείτε το πρόβλημά σας ή ό,τι σας βαραίνει. Το φάρμακο για να νιώσετε καλύτερα δεν είναι άλλο από την άσκηση. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να βρείτε αυτήν που ταιριάζει καλύτερα στην περίπτωσή σας. 

Διώξτε τα νεύρα
Τσακωθήκατε με τον/τη σύντροφό σας και δεν ξέρετε πού να ξεσπάσετε; Αφήστε στην άκρη το ακριβό σερβίτσιο από πορσελάνη και εκτονωθείτε σε κάτι που είναι πιο αποτελεσματικό και σίγουρα πιο διασκεδαστικό. 
Τι να επιλέξετε: Κάτι έντονο και δυναμικό, όπως π.χ. το kick boxing ή το crossfit. Όταν εκνευρίζεστε, ο οργανισμός σας παράγει περισσότερη αδρεναλίνη, που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των καρδιακών χτύπων και της πίεσης του αίματος. Είναι, επομένως, σημαντικό να μην το «κρατάτε» μέσα σας, αλλά να βρείτε υγιείς τρόπους εκτόνωσης. 
Η γυμναστική, πόσο μάλλον όταν αυτή περιλαμβάνει γρήγορα χτυπήματα σε σάκο, είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους, καθώς τα νεύρα εκτονώνονται και ταυτόχρονα απελευθερώνονται ενδορφίνες (ουσίες με παυσίπονη και ηρεμιστική δράση). Φυσικά, 
μην ξεχάσετε να κάνετε προθέρμανση και διατάσεις πριν την προπόνηση και να φορέσετε τα απαραίτητα προστατευτικά (μπαντάζ και γάντια), ώστε να μην τραυματίσετε τις αρθρώσεις των χεριών σας. Καλό είναι, επίσης, να μην το παρακάνετε στη διάρκεια, αλλά να σπάσετε την προπόνηση σε μικρά διαστήματα, π.χ. των 2΄, κάνοντας ενδιάμεσα διαλείμματα και πίνοντας λίγο νερό. 

Ώρα για χαλάρωση 
Ετοιμάσατε τα παιδιά για το σχολείο, πήγατε στη δουλειά, περάσατε από το σουπερμάρκετ, βάλατε πλυντήριο και ετοιμάσατε το βραδινό φαγητό. Μετά από όλα αυτά, ήρθε η ώρα να χαλαρώσετε και να ξεκουράσετε το μυαλό σας 
από τις δεκάδες καθημερινές σκοτούρες. 
Τι να επιλέξετε: Hatha yoga, το πιο διαδεδομένο είδος γιόγκα στη Δύση, που συνδυάζει τη σωματική άσκηση με τις αναπνοές και τη χαλάρωση. Ταιριάζει σε όλους, ανεξάρτητα από τη φυσική τους κατάσταση, ενώ θεωρείται ιδανική για εκείνους που έχουν μειωμένη ευλυγισία. Οι βαθιές και ήρεμες αναπνοές της έχουν διπλή δράση, αφού από τη μία τροφοδοτούν τον οργανισμό με περισσότερο οξυγόνο και από την άλλη, χάρη στη χαλαρωτική τους δράση, συμβάλλουν στην καλύτερη διαχείριση του άγχους. Μάλιστα, σύμφωνα με αυστραλιανή έρευνα που δημοσιεύτηκε στην ιατρική επιθεώρηση «Complementary Therapies in Medicine», όπου συγκρίθηκε η επίδραση της hatha yoga με εκείνη που προσφέρουν οι τεχνικές χαλάρωσης, φάνηκε ότι η γιόγκα είχε εξίσου ευεργετικά αποτελέσματα όσον αφορά τη διαχείριση του στρες με τις τεχνικές αυτές. 
 
Ο γιατρός σάς συνέστησε γυμναστική;
Κάνατε τις καθιερωμένες ετήσιες εξετάσεις σας και ο γιατρός σάς είπε να εντάξετε την άσκηση στην καθημερινότητά σας; Μην πανικοβάλλεστε, γιατί δεν εννοεί να ξεκινήσετε τρίαθλο. Όχι, αρκεί κάτι πολύ πιο απλό για να δείτε βελτίωση στη γενική κατάσταση της υγείας σας.
Τι να επιλέξετε: Περπάτημα ή κολύμπι, ανάλογα με τη φυσική σας κατάσταση, καθώς πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι η αεροβική άσκηση (45΄ ή περισσότερο) βοηθά -μεταξύ άλλων- στη διατήρηση της ελαστικότητας των αγγείων της καρδιάς και στη μείωση της «κακής» χοληστερίνης (LDL). Ωστόσο, αν έχετε καιρό να γυμναστείτε, καλό είναι να ξεκινήσετε ήπια, κάνοντας π.χ. 10-15΄ άσκησης, και σταδιακά να αυξάνετε το διάστημα. Αν, τώρα, δεν θέλετε να ταλαιπωρήσετε τις αρθρώσεις σας, επιλέξτε την κολύμβηση, που λόγω άνωσης δεν τις επιβαρύνει, ενώ ενδυναμώνει πολλές μυϊκές ομάδες ταυτόχρονα. 

Για να… ορθώσετε το ανάστημά σας
Δισκοπάθεια, προβλήματα στις αρθρώσεις, αυχενικό σύνδρομο. Αν έχετε κάτι από όλα αυτά, τότε γνωρίζετε ότι πρέπει να δράσετε, γιατί κατά διαστήματα ο πόνος σάς κρατά μακριά από τις καθημερινές σας δραστηριότητες. 
Τι να επιλέξετε: Πιλάτες. Είναι μία από τις καλύτερες μεθόδους άσκησης για την ευθυγράμμιση της σπονδυλικής σας στήλης. Δυστυχώς, στις μέρες μας, οι περισσότεροι υπερφορτώνουν ορισμένες μυϊκές ομάδες (π.χ. χέρια, πόδια) και αφήνουν στην αδράνεια άλλες (π.χ. κοιλιακούς, ραχιαίους), με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται προβλήματα όπως αυτά που αναφέρθηκαν παραπάνω. Η συγκεκριμένη μέθοδος θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε αντίληψη του σώματός σας, θα σας μάθει να το στηρίζετε σωστά, να αποφεύγετε μηχανικές και άτσαλες κινήσεις που το επιβαρύνουν και θα σας επιτρέψει να «ελευθερώσετε» τις αρθρώσεις, τα άκρα και τη σπονδυλική σας στήλη. 

Happy time!

Όλα τα είδη άσκησης έχουν τη δυνατότητα να σας φτιάξουν το κέφι, καθώς η άσκηση συμβάλλει στην έκκριση των ευεργετικών για τη διάθεση ενδορφινών. Βασική προϋπόθεση, βέβαια, είναι το σπορ ή η δραστηριότητα που θα επιλέξετε να σας αρέσει, ώστε να μην τα παρατήσετε μετά την πρώτη εβδομάδα. Μάλιστα, αν συνδυάσετε την άσκηση με βουνό ή θάλασσα και καλή παρέα, θα έχετε ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, μια και τα ευεργετικά οφέλη της άσκησης θα συνδυαστούν με εκείνα της φύσης! Σύμφωνα, μάλιστα, με μελέτη του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, το περπάτημα στη φύση με παρέα αποτελεί αποδεδειγμένα αποτελεσματικό φάρμακο κατά της κακής διάθεσης.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΝ κ. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, personal trainer.

Πηγή: vita.gr

Αφήστε το σχόλιο σας